Πρόγραμμα Σπουδών


  • Μαθήματα Α' & Β' εξαμήνου Υποχρεωτικά
  • Μαθήματα Επιλογής
1ο Εξάμηνο
Μαθήματα Α' & Β' εξαμήνου Υποχρεωτικά

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

  • ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
    (ΔΕ0104)
  • ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ
    (ΔΕ0202-02)
  • ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
    (ΔΕ0103)
  • ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ
    (ΔΕ0380)
  • ΠΟΣΟΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ
    (ΔΕ0102-2)

Δαβίλλας Απόστολος   Καρφάκης Κωνσταντίνος   Κωνσταντάτος Χρήστος   

Περιγραφή

ΜΕΡΟΣ 1ο: Μικροοικονομική

O σκοπός του πρώτου μέρους του μαθήματος «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας και Πολιτικής» είναι να εφοδιάσει τους φοιτητές του ΜΒΑ με τα αναλυτικά εργαλεία της σύγχρονης Mικροοικονομίας που είναι απαραίτητα για τη μελέτη της συμπεριφοράς των δύο βασικών οικονομικών μονάδων, των καταναλωτών (νοικοκυριών) και των παραγωγών (επιχειρήσεων), καθώς και της αλληλεπίδρασής τους δια μέσου του μηχανισμού της αγοράς.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος η φοιτήτρια/τής  θα είναι σε θέση να:

  • γνωρίζει και να χρησιμοποιεί τα βασικά μεθοδολογικά εργαλεία της Μικροοικονομικής Ανάλυσης,
  • αντιλαμβάνεται τον τρόπο λειτουργίας των δύο βασικών οικονομικών μονάδων, των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων,
  • γνωρίζει την έννοια του συγκριτικού πλεονεκτήματοςκαι τα οφέλη που προκύπτουν από την  εξειδίκευση,
  • γνωρίζει τους προσδιοριστικούς παράγοντες της ζήτησης και της προσφοράς ενός αγαθού και να αναλύει τα αποτελέσματα διαφόρων κυβερνητικών πολιτικών στην αγορά του αγαθού,
  • κατανοεί τη λειτουργία της αγοράς ενός αγαθού,
  • κατανοήσει, μέσω της έννοιας της ελαστικότητας, τον βαθμό αντίδρασης της αγοραίας ζήτησης, στις μεταβολές των τιμών των αγαθών και του εισοδήματος,
  • γνωρίζει τις επιπτώσεις της λειτουργίας του νόμου της φθίνουσας απόδοσης και τη σημασία των αποδόσεων στην κλίμακα στην απόδοση μίας επιχείρησης,
  • αντιλαμβάνεται τη λειτουργία των επιχειρήσεων στην προσπάθεια μεγιστοποίησης του κέρδους τους,
  • περιγράφει τα χαρακτηριστικά των υποδειγμάτων του τέλειου ανταγωνισμού και του μονοπωλίου και να εξηγεί τον τρόπο διαμόρφωσης των τιμών.
  • γνωρίζει και να χρησιμοποιεί τα βασικά μεθοδολογικά εργαλεία της Μακροοικονομικής Ανάλυσης,

 

ΜΕΡΟΣ 2ο: Μακροοικονομική

O σκοπός του δεύτερου μέρους του μαθήματος «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας και Πολιτικής» είναι να εφοδιάσει τους φοιτητές του ΜΒΑ με τα αναλυτικά εργαλεία της σύγχρονης Mακροοικονομίας. Το μάθημα έχει ως στόχο να βοηθήσει τους φοιτητές να κατανοήσουν τα βασικά θέματα της σύγχρονης μακροοικονομικής από μια παγκόσμια προσέγγιση η οποία μελετάει έναν κόσμο αλληλένδετων οικονομιών, χρησιμοποιώντας γραφική ανάλυση.

  • αντιλαμβάνεται τα βασικά θέματα της σύγχρονης μακροοικονομικής από μια παγκόσμια προσέγγιση,
  • κατανοεί μακροοικονομικές έννοιες και λογιστικές ταυτότητες ανοικτής οικονομίας,
  • γνωρίζει τη σχέση ανάμεσα στη μακροοικονομία και τις χρηματοπιστωτικές αγορές,
  • περιγράφει σχέση ανάμεσα στον πληθωρισμό και τα επιτόκια,
  • αντιλαμβάνεται την έννοια της συνάρτησης παραγωγής και της οικονομικής μεγέθυνσης,
  • κατανοεί τη σχέση ανάμεσα στους θεσμούς και την οικονομική ανάπτυξη
 
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΕΡΟΣ 1ο: Μικροοικονομική

- Η καμπύλη των παραγωγικών δυνατοτήτων, κόστος ευκαιρίας, απόλυτο και συγκριτικό πλεονέκτημα, εξειδίκευση.
- Η ζήτηση αγαθών.
- Παραγωγή και κόστος παραγωγής.
- Η προσφορά αγαθών.
- Λειτουργία αγοράς και προσδιορισμός τιμής ισορροπίας.
- Παρεμβάσεις του κράτους.
- Τέλειος ανταγωνισμός, μονοπώλιο, μονοπωλιακός ανταγωνισμός, ολιγοπώλιο.
- Δείκτης του Lerner και δείκτης HHI.

ΜΕΡΟΣ 2ο: Μακροοικονομική

- Μακροοικονομικές έννοιες και λογιστική ανοικτής οικονομίας
- Κατανάλωση, αποταμίευση, επένδυση και πραγματικό επιτόκιο
- Αγορά χρήματος και νομισματική πολιτική
- Αγορά εργασίας, προσδιορισμός ΑΕΠ και τιμών
- Πληθωρισμός και επιτόκια
- Οικονομική Ανάπτυξη και Θεσμοί


Γκοτζαμάνη Αικατερίνη   Τσιότρας Γεώργιος   Τσιρώνης Λουκάς   

Περιγραφή

Στόχος του μαθήματος είναι να εισάγει τους φοιτητές σε βασικούς τομείς της διοίκησης παραγωγής. Στόχος του μαθήματος είναι να βοηθήσει τους φοιτητές να αντιληφθούν το ρόλο της μέσα στην επιχείρηση, την επίδρασή της στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας και τον τρόπο αλληλεπίδρασής της με τις υπόλοιπες βασικές λειτουργίες της επιχείρησης. Παρουσιάζονται και αναλύονται βασικές περιοχές της διοίκησης παραγωγής καθώς και τα εργαλεία και οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται για τη λήψη αποφάσεων σε αυτές. Κάθε μάθημα αφιερώνεται σε ένα συγκεκριμένο θέμα της Διοίκησης Λειτουργιών (Προβλέψεις; Επιλογή Τοποθεσίας; Σχεδίαση Χωροταξικής Διάταξης; Σχεδίαση Δυναμικότητας; Σχεδίαση Προϊόντος και Παραγωγικής Διαδικασίας; Διαχείριση Αποθεμάτων, Συστήματα Just-In-Time (JIT), Ανταγωνισμός Με βάση Το Χρόνο (TBC), Εφοδιαστική - Logistics). Τα θέματα αναλύονται συστηματικά και παρουσιάζονται ακολουθώντας μια λογική σειρά Η θεωρία και η πράξη συνδυάζονται μέσα από τη μελέτη πραγματικών περιπτώσεων σε ελληνικές και ξένες επιχειρήσεις.

Βλαχοπούλου Μάρω   Χατζηθωμάς Λεωνίδας   

Περιγραφή

Στο μάθημα παρουσιάζονται οι αρχές, μεθοδολογίες και διαδικασίες του Διοικητικού Μάρκετινγκ στα πλαίσια του σύγχρονου επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Στις επιμέρους θεματικές ενότητες αναλύονται οι βασικές αρχές μάρκετινγκ, η διαδικασία λήψης αποφάσεων μάρκετινγκ, η διοίκηση μάρκετινγκ, η κατάρτιση προγράμματος μάρκετινγκ και το μίγμα μάρκετινγκ.

Το γενικό πλαίσιο της διαδικασίας του διοικητικού μάρκετινγκ περιλαμβάνει: 1) έρευνα και ανάλυση αγοράς, 2) εκτίμηση περιβάλλοντος, 3) εξέταση συμπεριφοράς καταναλωτών, 4) καθορισμό στόχων και αγοράς στόχου, τμηματοποίηση και positioning 5) σχεδιασμό μίγματος μάρκετινγκ, 6) εφαρμογή και υλοποίηση του προγράμματος, 7) έλεγχο αποτελεσματικότητας και 8) συλλογή και ανάλυση πληροφοριών των νέων διαμορφούμενων καταστάσεων στην αγορά, την επιχείρηση, και το περιβάλλον. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, τη θεωρητική παρουσίαση των παραπάνω ενοτήτων θα ακολουθεί η ανάπτυξη και ανάλυση επιλεγμένων μελετών περίπτωσης.

Κάτου Αναστασία   

Περιγραφή

ΣΥΝΟΨΗ
Το μάθημα καλύπτει σημαντικά θέματα που συνδέονται με τη μεθοδολογία της επιστημονικής έρευνας στη γνωστική περιοχή του μάνατζμεντ. Το μάθημα έχει σχεδιαστεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να εξοπλίσει τους φοιτητές με όλα εκείνα τα θεωρητικά και εφαρμοσμένα εργαλεία που είναι απαραίτητα για την αντιμετώπιση πραγματικών φαινομένων στη διοίκηση επιχειρήσεων. Έτσι, με την ολοκλήρωση του μαθήματος αυτού οι φοιτητές θα είναι σε θέση να σχεδιάσουν, αναπτύξουν, περατώσουν και συντάξουν μια ερευνητική πρόταση στο ευρύτερο πλαίσιο του μεταπτυχιακού προγράμματος.
ΣΚΟΠΟΣ
Υπό τη σκοπιά ότι η «Μεθοδολογία Έρευνας» αποτελεί βασικό συστατικό στοιχείο της επιστημονικής θεώρησης, σκοπός του μαθήματος αυτού είναι να υποστηρίξει ότι πολλά από τα πραγματικά προβλήματα που συναντώνται στη διοίκηση των επιχειρήσεων είναι δυνατόν να διερευνηθούν και αντιμετωπιστούν κάνοντας χρήση των αρχών και των κανόνων της συστηματικής επιστημονικής μεθοδολογίας έρευνας, ακολουθώντας το εννοιολογικό, το θεωρητικό, το μεθοδολογικό και το αναλυτικό ως τέσσερα διακριτά πλαίσια.

ΣΤΟΧΟΙ

Τα πρώτα δύο διακριτά πλαίσια αποτελούν το πρώτο μέρος του μαθήματος που στοχεύει να εισάγει τους φοιτητές στο εννοιολογικό και το θεωρητικό πλαίσιο, στις βασικές έννοιες που αφορούν στην εξοικείωσή τους με την επιστημονική έρευνα και το γραπτό επιστημονικό λόγο για την εκπόνηση μιας εργασίας μεταπτυχιακού επιπέδου και στις βασικές ερευνητικές φιλοσοφίες και προσεγγίσεις.

Τα δεύτερα δύο διακριτά πλαίσια αποτελούν το δεύτερο μέρος του μαθήματος που στοχεύει να εισάγει τους φοιτητές στο μεθοδολογικό και αναλυτικό πλαίσιο, στις ερευνητικές φιλοσοφίες και προσεγγίσεις στη διαμόρφωση του σχεδιασμού της έρευνας και των ερευνητικών στρατηγικών, στις ποιοτικές και ποσοτικές ερευνητικές προσεγγίσεις, στις μεθόδους συλλογής δεδομένων, και στα εργαλεία ανάλυσης ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων.


ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να επιδεικνύουν ότι:
• Κατανόησαν τις θεμελιώδεις αρχές, τεχνικές και τα βασικά εργαλεία που χρησιμοποιούνται στη μεθοδολογία έρευνας.
• Απέκτησαν ικανότητα να αναλύουν κριτικά δημοσιευμένες επιστημονικές έρευνες στη διοίκηση επιχειρήσεων.
• Εμπλούτισαν τις δεξιότητές τους ως προς την ανάλυση και τη διερεύνηση μιας ερευνητικής πρότασης.
• Μπορούν να συντάξουν αποτελεσματικά τα ευρήματα και τα συμπεράσματα μιας εμπειρικής έρευνας.

Γεωργίου Ανδρέας   Κωνσταντάρας Ιωάννης   

Περιγραφή

Ακαδημαϊκό έτος 2020 - 2021

Εξάμηνο: Α’  Ποσοτικές μέθοδοι στην Αναλυτική των Αποφάσεων 

Υπεύθυνος Μαθήματος

 Ανδρέας Κ. Γεωργίου (Καθηγητής), Γραφείο 305, Κτίριο Θ’, τηλ. 2301891569,

email: acg@uom.edu.gr, Ιστοσελίδα: users.uom.gr/~acg,

ώρες γραφείου: ανακοινώνονται στην ιστοσελίδα

 

Απαιτούμενη Βιβλιογραφία

  • Camm J., Cochran J., Fry M., Ohlmann J., Anderson D., Sweeney D., Williams T., Essentials of Business Analytics, Cengage Learning, 2015
  • Anderson D. R., D. J. Sweeney and T. A. Williams, An introduction to Management Science: Quantitative Approaches to Decision Making, 8th – 13th ed. Thomson.
  • Γεωργίου Α., Οικονόμου Γ. και Γ. Τσιότρας, Κ. Καπάρης, «Μελέτες Περιπτώσεων Επιχειρησιακής Έρευνας», Εκδόσεις Μπένου 2019.

 

Λογισμικό

Excel Solver and Data Analysis, POM/QM

 

Συνοπτική περιγραφή και στόχοι

Στο μάθημα πραγματοποιείται καταρχάς μία εισαγωγή στις Ποσοτικές μεθόδους της Αναλυτικής των Επιχειρήσεων (Descriptive, Predictive, Prescriptive Analytics). Στη συνέχεια αφιερώνεται ένα μέρος των διαλέξεων στην παρουσίαση βασικών στατιστικών τεχνικών της διερευνητικής στατιστικής και δημοφιλών ποσοτικών μεθόδων στο τμήμα της προβλεπτικής αναλυτικής. Με τον τρόπο αυτό οι εκπαιδευόμενοι αποκτούν μία εικόνα της διαχείρισης των δεδομένων που απαιτείται ώστε να οδηγηθούν ομαλά στο τρίτο μέρος του μαθήματος που είναι μία γενική προσέγγιση στις πλέον σημαντικές ποσοτικών τεχνικές μοντελοποίησης επιχειρησιακών διαδικασιών, για τη λήψη βέλτιστων αποφάσεων. Αναλύονται μελέτες περιπτώσεων της διοίκησης επιχειρήσεων με τη χρήση κατάλληλου λογισμικού. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος αναμένεται ότι οι φοιτητές θα είναι σε θέση να υπολογίσουν βασικούς περιγραφικούς δείκτες από ένα σύνολο δεδομένων, να αναπτύξουν στοιχειώδη μοντέλα πρόβλεψης και τέλος να δομήσουν ένα ποσοτικό μοντέλο με αφορμή μία πραγματική επιχειρησιακή κατάσταση ώστε να  επεξεργάζονται λύσεις που παρέχουν βέλτιστες τιμές μέτρων απόδοσης των επιθυμιών του λήπτη αποφάσεων, να συγκρίνουν εναλλακτικά σενάρια με βάση τα μέτρα αυτά και να προσεγγίζουν συστηματικά την εξερεύνηση της δομής των λύσεων αυτών αναλύοντας σε βάθος τον τρόπο λειτουργίας ενός συστήματος.

 

Περίγραμμα

  1. Εισαγωγικές πληροφορίες για την Αναλυτική των Αποφάσεων στις Επιχειρήσεις
  2. Ποσοτικά μοντέλα στην Διερευνητική Στατιστική – Απεικόνιση δεδομένων
  3. Προβλεπτική Αναλυτική – Εισαγωγή
  4. Μοντέλα πρόβλεψης με τη χρήση παλινδρόμησης
  5. Μοντέλα πρόβλεψης και ομαδοποίησης
  6. Η Καθοδηγητική Αναλυτική– Εισαγωγή στον Γραμμικό Προγραμματισμό
  7. Εφαρμογές του Γραμμικού Προγραμματισμού
  8. Ανάλυση Ευαισθησίας
  9. Ειδικές Περιπτώσεις Γραμμικών Μοντέλων
  10. Εισαγωγή στην Θεωρία Δικτυωτής Ανάλυσης
  11. Θεωρία Αποφάσεων
  12. Εφαρμογές και παραδείγματα με τη θεωρία αποφάσεων
  13. Γραπτές Εξετάσεις

 

Αξιολόγηση επίδοσης

[1] Γραπτές Εξετάσεις 90%

[2] Προαιρετικές ασκήσεις 10%

[3] Συμμετοχή στο μάθημα 10% (max bonus)

  

Οι εξετάσεις διεξάγονται με κλειστά βιβλία 

Περαιτέρω οδηγίες στην ιστοσελίδα του μαθήματος και κυρίως στο Compus – Open eClass

Wheelchair Blue
Accessibility Tools
Fonts PlusIncrease Text
Fonts MinusDecrease Text
ContrastHigh Contrast
GrayscaleGrayscale
Readable FontReadable Font