Πρόγραμμα Σπουδών
- ΚΟΡΜΟΣ 1ο έως 4ο εξάμηνο
- Κατεύθυνση Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
- Κατεύθυνση Μάρκετινγκ και Διοίκησης Λειτουργιών
6ο Εξάμηνο
Κατεύθυνση Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
- ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ & ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ
(ΟΔ0605) - ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
(ΟΔ0807-1) - ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ II
(ΟΔ0603)
Δρογαλάς Γεώργιος Ταραμπάνης Κωνσταντίνος
Περιγραφή
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΟΔ0605 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΣΤ’ |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΗ ΛΟΙΓΙΣΤΙΚΗ |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
|
3 |
6 |
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
Γενικού υποβάθρου |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
- |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής θα μπορεί να:
|
|
Γενικές Ικανότητες |
|
Το μάθημα αποσκοπεί στο ν’ αποκτήσει ο πτυχιούχος τις ακόλουθες γενικές ικανότητες:
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Περίγραμμα εισηγήσεων
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Διά ζώσης |
||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
|
||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
|
||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Η αξιολόγηση του μαθήματος γίνεται στην ελληνική γλώσσα ως εξής:
Η τελική γραπτή εξέταση καλύπτει το σύνολο της ύλης του μαθήματος και περιλαμβάνει απάντηση ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών, επίλυση προβλημάτων και ερωτήσεις σύντομης απάντησης. Η βαθμολογική βαρύτητα του κάθε θέματος εξέτασης δίνεται αναλυτικά. Οι φοιτητές ενημερώνονται για τη διαδικασία αξιολόγησής τους στην πρώτη διάλεξη του εξαμήνου. Οι φοιτητές έχουν το δικαίωμα να δουν το βαθμολογημένο γραπτό τους σε καθορισμένες ημέρες και ώρες, οι οποίες αναρτώνται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του μαθήματος (Open eClass). |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
- Συναφή Επιστημονικά Περιοδικά
|
Περιγραφή
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΟΔ0807-1 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΣΤ’ |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
|
3 |
6 |
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ γενικού υποβάθρου, γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων |
Ειδικού Υποβάθρου |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: |
- |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
Παρέχεται πληροφόρηση, το περίγραμμα, η ύλη των εξετάσεων, οι οδηγίες για την εκπόνηση των εργασιών και οι διαφάνειες του μαθήματος στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης Eclass του Πανεπιστημίου. Άρθρα σχετικά με το μάθημα αναρτώνται στη σελίδα https://www.facebook.com/mib.uom |
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Μετά το πέρας των μαθημάτων και την επιτυχή εξέτασή τους, οι φοιτητές/ήτριες αναμένεται να:
α. την ανταγωνιστικότητά τους στην εγχώρια αλλά και τις διεθνείς αγορές, β. τη βελτίωση της κερδοφορίας τους, γ. την οικονομική ανάπτυξη της χώρας, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, την απασχόληση, την ανεργία και τα εισοδήματα των νοικοκυριών,
α. αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τους συναλλαγματικούς κινδύνους που συνεπάγονται οι Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητες εκτός Ευρωζώνης, β. προτείνουν τη βέλτιστη μέθοδο άσκησης εξαγωγικών δραστηριοτήτων, γ. προτείνουν τη βέλτιστη στρατηγική παραγωγής των προϊόντων και υπηρεσιών της σε μια ξένη χώρα. |
|
Γενικές Ικανότητες |
|
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Διά ζώσης |
||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρησιμοποιείται η πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης Eclass του Πανεπιστημίου Μακεδονίας για την ανάρτηση εγγράφων (περίγραμμα μαθήματος, ύλη εξετάσεων, διαφάνειες διαλέξεων, χρήσιμα links κλπ.). Επίσης, για την επικοινωνία με τους/ις φοιτητές/ήτριες μέσω ανακοινώσεων και αποστολής μηνυμάτων. Χρησιμοποιείται Η/Υ και βιντεοπροβολέας με Power Point για την προβολή των διαφανειών των διαλέξεων στο αμφιθέατρο. Επίσης, αναλύονται μελέτες περιπτώσεων σχετικές με τις Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητες. Επιπλέον, προσκαλούνται έμπειρα στελέχη επιχειρήσεων για να παρουσιάσουν τις διεθνείς δραστηριότητες των επιχειρήσεών τους στους/ις φοιτητές/ήτριες. Τέλος, στις διαλέξεις γίνεται πρόσβαση σε ιστοσελίδες επιχειρηματικών εφημερίδων και περιοδικών για την ανάλυση πρόσφατων άρθρων σχετικών με το αντικείμενο του μαθήματος, καθώς και σε ιστοσελίδες με σχετικά στοιχεία. |
||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
|
||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Γραπτή τελική εξέταση στα Ελληνικά που περιλαμβάνει ερωτήσεις ανάπτυξης (50% του βαθμού) και ερωτήσεις σχετικές με μια σύντομη μελέτη περίπτωσης που δίνεται την ώρα της εξέτασης (50% του βαθμού). Προαιρετική ατομική ή ομαδική (έως 3 άτομα) εργασία σε θέματα Διεθνών Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων που εάν βαθμολογηθεί με 10 προσθέτει 2 μονάδες (με 9 προσθέτει 1,8 κ.ο.κ.) στον προβιβάσιμο βαθμό του/ης φοιτητή/ήτριας, σε όποια εξεταστική περάσουν το μάθημα. |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: Α. Ελληνικά 13 Griffin, R.W. & Pustay, M.W., Διεθνείς Επιχειρήσεις και Επιχειρηματικότητα, Εκδ. Τζιόλα, 2018. 14 Χατζηδημητρίου, Γ., Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητες, Εκδόσεις Ανικούλα, 2003. 15 Ball, D.A., Geringer, J.M., Minor, M.S. & McNett, J.M, Διεθνής Επιχειρηματική Δραστηριότητα, Μετάφραση 12ης Έκδοσης, Εκδ. Επίκεντρο, 2010. 16 Αυλωνίτης, Γ.Ι., Λυμπερόπουλος, Κ. και Τζαναβάρας, Β., Σύγχρονες Στρατηγικές Μάρκετινγκ για Διεθνείς Αγορές, Rosili, Αθήνα, 2010. 17 Θανόπουλος, Γ., Διεθνής Επιχείρηση: Περιβάλλον, Δομή και Προκλήσεις, Εκδ. Interbooks, 2006. 18 Πανηγυράκης, Γ., Διεθνές Marketing, Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα, 2013. 19 Φιλαδαρλής, Μπ., Ο Τζακ, η Φασολιά και οι Εξαγωγές, Global Greece, Θεσσαλονίκη, 2014. 20 Cateora, P.R. και Graham, J.L., Διεθνές Μάρκετινγκ, Εκδ. Παπαζήση, 2 Τόμοι, Μετάφραση 10ης έκδοσης (1999), 2003. Β. Αγγλικά
Συναφήεπιστημονικάπεριοδικά: Journal of International Business Studies, International Business Review, Journal of International Management, Journal of World Business, Management International Review, Strategic Management Journal, European Journal of International Management, Review of International Business and Strategy, Research in International Business and Finance, International Review of Strategic Management, Journal of Business Research, Long Range Planning, European Business Review, International Entrepreneurship and Management Journal, Harvard Business Review, Business Horizons, California Management Review, Sloan Management Review. |
Περιγραφή
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΟΔ0603 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΣΤ’ |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ IΙ |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
|
3 |
6 |
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΓΕΝΙΚΟΥ ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: |
- |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Ο φοιτητής θα είναι σε θέση να:
|
Γενικές Ικανότητες |
Το μάθημα αποσκοπεί να προσδώσει στους φοιτητές τις παρακάτω γενικές ικανότητες: - Γνώση του περιεχομένου και της σημασίας της χρηματοοικονομικής επιστήμης - Κριτική σκέψη και ικανότητα λήψης ορθολογικών αποφάσεων - Εργασία σε ομάδες πάνω σε μελέτες περιπτώσεων - Αναζήτηση, ανάλυση και παρουσίαση σύνθετων προβλημάτων - Χρήση νέων τεχνολογιών και λογισμικού - Παρουσίαση, διάλογος, κριτική και αυτοκριτική |
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Διά ζώσης |
||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρήση νέων τεχνολογιών (παρουσιάσεις ppt,), πλατφόρμα eclass, εφαρμογές excel
|
||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
|
||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Τελικές εξετάσεις με επίλυση Προβλημάτων/Ασκήσεων |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Προτεινόμενα Συγγράματα a) Ross A. Stephen, Westerfield W. Randolph, Jaffe Jeffrey. Business Finance. Broken Hill Publishers Ltd, 2017. b) Brealey, R. A., Myers, S. C., Allen, F., & Mohanty, P. (2012). Principles of corporate finance. Tata McGraw-Hill Education. c) Vassiliou, D. Ireiotis, N. (2009) Investment Analysis and Management Portfolio. Rosili Publications. d) Elton, E. J., Gruber, M. J., Brown, S. J., & Goetzmann, W. N. (2009). Modern portfolio theory and investment analysis. John Wiley & Sons. e) Haugen, R. A., & Haugen, R. A. (2001). Modern investment theory (Vol. 5). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall. f) Reilly, F. K., & Brown, K. C. (2011). Investment analysis and portfolio management. Cengage Learning. ΣυμπληρωματικάΑναγνώσματα • Journal of Banking and Finance • Journal of Finance • Journal of Financial Management Analysis • Journal of Applied Financial Economics • Managerial Finance |
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
- ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ: ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ (πρώην "Αθλητικό Μάρκετινγκ")
(ΟΔ0519) - ΑΝΑΛΥΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
(ΟΔ0617) - ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
(ΟΔ0416) - ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ
(ΟΔ0508) - ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ (Ειδικά Θέματα Έρευνας Μάρκετινγκ)
(ΟΔ0615) - ΚΡΑΤΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ & ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ (WELFARE STATE IN THE EUROPEAN UNION)
(ΟΔ0610) - ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (SPC)
(ΟΔ0619) - ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
(ΟΔ0609-1)
Περιγραφή
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΟΔ0519 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΣΤ’ |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ: ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ (πρώην «Αθλητικό Μάρκετινγκ») |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
|
3 |
5 |
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ, ΕΠΙΛΟΓΗΣ |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: |
- |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
ΕΛΛΗΝΙΚΗ |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
https://openeclass.uom.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=14 |
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Το µάθηµα σκοπεύει στο να βοηθήσει τους/ις φοιτητές/τριες να κατανοήσουν τις βασικές αρχές, τη φιλοσοφία και τις μορφές του Αθλητικού Μάρκετινγκ. Συγκεκριμένα, οι φοιτητές/τριες θα: • Κατανοήσουν τις ιδιαιτερότητες του αθλητικού μάρκετινγκ.
• Μπορούν να περιγράψουν τη δοµή και τα χαρακτηριστικά της προσφοράς και ζήτησης των αθλητικών υπηρεσιών. • Κατανοήσουν τη σημασία και το ρόλο της ανάπτυξης εσόδων στον αθλητισμό μέσω της χορηγίας (sponsoring), των δικαιωμάτων μετάδοσης αθλητικών γεγονότων (broadcasting rights) και των δωρεών. • Κατανοήσουν τη χρήση του µίγµατος µάρκετινγκ και τις στρατηγικές μάρκετινγκ που αφορούν στα αθλητικά προϊόντα/υπηρεσίες.
|
Γενικές Ικανότητες |
Το μάθημα αποσκοπεί κυρίως στις παρακάτω γενικές ικανότητες:
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ - Εισαγωγή - Η αθλητική δραστηριότητα στην αρχαιότητα - Ο αθλητισμός στον 20ο αιώνα - Ο αθλητισμός σήμερα ως μέρος της βιομηχανίας του ελεύθερου χρόνου - Ορισμός του αθλητικού μάρκετινγκ - Οι διαστάσεις του αθλητικού μάρκετινγκ - Το μίγμα μάρκετινγκ των αθλητικών προϊόντων - Ο σκοπός του αθλητικού μάρκετινγκ - Επίλογος ΜΕΡΟΣ Α: ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝΟΙ ΑΘΛΗΤΙΚΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ/ΠΕΛΑΤΕΣ - Εισαγωγή - Οι κατηγορίες των αθλητικών καταναλωτών/πελατών - Οι παράγοντες που επηρεάζουν τη συμπεριφορά των αθλητικών καταναλωτών/πελατών - Επίλογος Η ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΤΙΣ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ - Εισαγωγή - Το υπόδειγμα των τριών σταδίων στις αθλητικές υπηρεσίες - 1ο Στάδιο: Πριν την αγορά της αθλητικής υπηρεσίας - 2ο Στάδιο: Αγορά και κατανάλωση της αθλητικής υπηρεσίας - 3ο Στάδιο: Μετά την αγορά και την κατανάλωση της αθλητικής υπηρεσίας - Επίλογος ΤΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ-ΥΠΗΡΕΣΙΑ- Εισαγωγή - Τα γενικά χαρακτηριστικά των αθλητικών προϊόντων-υπηρεσιών - Η φύση του αθλητικού προϊόντος-υπηρεσιών - Τα επίπεδα των αθλητικών προϊόντων-υπηρεσιών - Επίλογος ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΩΝΥΜΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ - Εισαγωγή - Οι τύποι των αθλητικών υπηρεσιών - Η υλική διάσταση των αθλητικών υπηρεσιών - Η άυλη/διευρυμένη διάσταση των αθλητικών υπηρεσιών - Ανάπτυξη νέων αθλητικών υπηρεσιών/καινοτομιών - Επίλογος Η ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΙΣ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ- Εισαγωγή - Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των αθλητικών υπηρεσιών και η επίδρασή τους στην τιμολόγηση - Παράγοντες που επηρεάζουν την τιμολόγηση των αθλητικών υπηρεσιών - Η στρατηγική τιμολόγησης στις αθλητικές υπηρεσίες - Επίλογος Η ΑΜΕΣΗ ΔΙΑΝΟΜΗ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ: ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ:- Εισαγωγή - Ο ρόλος της διανομής στις αθλητικές υπηρεσίες - Οι τύποι και οι μέθοδοι επαφής στη διανομή των αθλητικών υπηρεσιών - Στρατηγικές διανομής των αθλητικών υπηρεσιών - Η άμεση διανομή στις αθλητικές υπηρεσίες - Η επιλογή της τοποθεσίας της αθλητικής εγκατάστασης - Τα χαρακτηριστικά του αθλήματος/των αθλητικών δραστηριοτήτων - Το ιδιοκτησιακό καθεστώς των αθλητικών εγκαταστάσεων - Πολύ-λειτουργικές αθλητικές εγκαταστάσεις - Η περίπτωση της Allianz Arena - Επίλογος Η ΕΜΜΕΣΗ ΔΙΑΝΟΜΗ ΣΤΙΣ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ - Εισαγωγή - Ο ρόλος της έμμεσης διανομής - Η ιστορία των μεταδόσεων αθλητικών αγώνων στην Ελλάδα - Τα ΜΜΕ ως δίκτυα της έμμεσης διανομής - Α. Η τηλεόραση ως μέσο μετάδοσης αθλητικών θεαμάτων - Β. Η μετάδοση αθλητικών αγώνων/γεγονότων μέσω ραδιοφώνου - Γ. Το διαδίκτυο και η κινητή τηλεφωνία ως μέσα διανομής των αθλητικών υπηρεσιών - Η διαδικασία της έμμεσης διανομής των αθλητικών γεγονότων/πρωταθλημάτων - Η πειρατεία στις αθλητικές μεταδόσεις - Επίλογος ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΙΣ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ - Εισαγωγή - Σχεδιάζοντας το σύστημα παροχής της αθλητικής υπηρεσίας - Οι προϋποθέσεις για ένα αποτελεσματικό blueprinting της αθλητικής υπηρεσίας - Πρακτικά ζητήματα στο σχεδιασμό του blueprint των αθλητικών υπηρεσιών - Ο ρόλος των αθλητικών πελατών στην εφαρμογή του blueprint - Επίλογος ΣΧΕΔΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ - Εισαγωγή - Η σημασία του περιβάλλοντος στις αθλητικές υπηρεσίες - Θεωρητικές προσεγγίσεις και υποδείγματα για το ρόλο του περιβάλλοντος στις αθλητικές υπηρεσίες - Οι διαστάσεις του περιβάλλοντος των αθλητικών υπηρεσιών - Το κοινωνικό περιβάλλον των αθλητικών υπηρεσιών - Επίλογος
Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΣΤΙΣ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ - Εισαγωγή - Η σχέση της διοίκησης και του μάρκετινγκ στις αθλητικές υπηρεσίες - Η σημασία του ανθρώπινου δυναμικού στις αθλητικές υπηρεσίες - Το εσωτερικό μάρκετινγκ και η εφαρμογή τους στις αθλητικές υπηρεσίες - Οι συγκρούσεις στις αθλητικές υπηρεσίες - Επίλογος ΤΟ ΜΙΓΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΙΣ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ - Εισαγωγή - Οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες της επικοινωνίας στις αθλητικές υπηρεσίες - Σχεδιάζοντας την αποτελεσματική επικοινωνία στις αθλητικές επιχειρήσεις - Στάδιο 1: Ανάλυση της παρούσας κατάστασης - Στάδιο 2: Καθορισμός των επικοινωνιακών στόχων - Στάδιο 3: Προσδιορισμός του/ων κοινού(ων)-στόχου(ων) - Στάδιο 4: Δημιουργία του μίγματος επικοινωνίας - Στάδιο 5: Εφαρμογή επικοινωνιακής στρατηγικής - Στάδιο 6: ‘Έλεγχος και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων ΜΕΡΟΣ Β: ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥΗ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΧΟΡΗΓΙΑ - Εισαγωγή - Ορισμός και εξέλιξη της αθλητικής χορηγίας - Αιτίες ανάπτυξης της αθλητικής χορηγίας - Οφέλη για τις επιχειρήσεις από τις αθλητικές χορηγίες - Διαδικασία λήψης απόφασης ανάληψης χορηγίας - Καταχρηστικό μάρκετινγκ – ambush marketing - Επίλογος ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ Η ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ/ΤΡΙΑ ΟΜΙΛΗΤΗΣ/ΤΡΙΑ |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Διά ζώσης |
||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
|
||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
|
||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
- Αξιολόγηση: Η αξιολόγηση των φοιτητών/τριών γίνεται στην ελληνική γλώσσα με τη βοήθεια: - Γραπτής Εξέτασης: Τα θέματα είναι της μορφής:
- Βαθμολόγηση:
- Παρατηρήσεις: Οι φοιτητές/τριες ενημερώνονται για την ύλη των εξετάσεων, τον τρόπο, τα κριτήρια και τη διάρκεια αξιολόγησης από ανακοινώσεις και σχετικά έγγραφα που αναρτώνται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα https://openeclass.uom.gr/. |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία : ΔΙΕΘΝΗΣ
Link to a list of books http://www.topendsports.com/resources/stores.htm?node=149&cat=Sports%20Marketing%20Books ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Σχετικές δημοσιεύσεις από τη διδάσκουσα
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά: |
Περιγραφή
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΟΔ0617 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΣΤ’ |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΑΝΑΛΥΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
|
3 |
5 |
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
Γενικού υποβάθρου |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: |
- |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής θα έχει αποκτήσει:
|
|
Γενικές Ικανότητες |
|
Το μάθημα αποσκοπεί στο ν’ αποκτήσει ο πτυχιούχος τις ακόλουθες γενικές ικανότητες:
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Στόχοι Ο στόχος του μαθήματος είναι να πραγματοποιήσει μία λεπτομερή επισκόπηση της δομής και του πληροφοριακού περιεχομένου των χρηματοοικονομικών καταστάσεων και να εξοικειώσει τους φοιτητές με τα αναλυτικά εργαλεία και τις τεχνικές που εφαρμόζονται στην ανάλυση των λογιστικών πληροφοριών. Περίγραμμα εισηγήσεων
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Διά ζώσης |
||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
|
||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
|
||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Η αξιολόγηση του μαθήματος γίνεται στην ελληνική γλώσσα ως εξής:
Η τελική γραπτή εξέταση καλύπτει το σύνολο της ύλης του μαθήματος και περιλαμβάνει επίλυση προβλημάτων και ερωτήσεις σύντομης απάντησης. Ηβαθμολογική βαρύτητα του κάθε θέματος εξέτασης δίνεται αναλυτικά. Οι οιτητές ενημερώνονται για τη διαδικασία αξιολόγησής τους στην πρώτη διάλεξη του εξαμήνου και οι σχετικές πληροφορίες αναρτώνται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του μαθήματος (e-class). Οι φοιτητές έχουν το δικαίωμα να δουν το βαθμολογημένο γραπτό τους σε καθορισμένες ημέρες και ώρες, οι οποίες αναρτώνται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του μαθήματος (e-class). |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
|
Περιγραφή
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΟΔ0416 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΣΤ’ |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
|
3 |
5 |
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
ΕΠΙΛΟΓΗΣ |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
- |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
ΕΛΛΗΝΙΚΗ |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
ΓΝΩΣΕΙΣ:
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ:
ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ:
|
|
Γενικές Ικανότητες |
|
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Διά ζώσης |
||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
|
||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
|
||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
- Αξιολόγηση: Η αξιολόγηση του φοιτητή γίνεται στην ελληνική γλώσσα με τη βοήθεια: - Γραπτής Εξέτασης: Τα θέματα είναι της μορφής:
- Ομαδικής Εργασίας:
- Βαθμολόγηση:
- Παρατηρήσεις:
|
1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία : Κάτου, Α.Α. (2017) Οργανωσιακή Συμπεριφορά. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις ΖΥΓΟΣ. Βακόλα, Μ. και Νικολάου, Ι. (2012). Οργανωσιακή Ψυχολογία και Συμπεριφορά. Αθήνα: Rosili. Greenberg, J. and Baron, R. (2013). Οργανωσιακή Ψυχολογία και Συμπεριφορά. Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg. Robbins, S. and Judge, T. (2011). Οργανωσιακή Συμπεριφορά: Βασικές Έννοιες και Σύγχρονες Προσεγγίσεις. Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική. Χυτήρης, Λ. (2001). Οργανωσιακή Συμπεριφορά: Η Ανθρώπινη Συμπεριφορά σε Οργανισμούς και Επιχειρήσεις. Αθήνα: Εκδόσεις Interbooks. Uhl-Bien, M., Schermerhorn, Jr. J.R. and Osborn, R.N. (2016) Οργανωσιακή Συμπεριφορά. Nicosia: Εκδόσεις Πασχαλίδης – BROKEN HILL PUBLISHERS LTD. Daft, R. (2005) Οργανωσιακή Θεωρία και Σχεδιασμός. Αθήνα: Εκδόσεις Κλειδάριθμος -Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
|
Περιγραφή
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΟΔ0508 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΣΤ’ |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
|
3 |
5 |
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
Γενικού υποβάθρου |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: |
- |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
Όχι |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής θα μπορεί να:
|
Γενικές Ικανότητες |
Το μάθημα αποσκοπεί στο ν’ αποκτήσει ο πτυχιούχος τις ακόλουθες γενικές ικανότητες:
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Περίγραμμα εισηγήσεων
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Διά ζώσης |
||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
|
||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
|
||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Η αξιολόγηση του μαθήματος γίνεται στην ελληνική γλώσσα ως εξής:
Η τελική γραπτή εξέταση καλύπτει το σύνολο της ύλης του μαθήματος και περιλαμβάνει απάντηση ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών και ενδεχόμενα επίλυση προβλημάτων και ερωτήσεις σύντομης απάντησης. Η βαθμολογική βαρύτητα του κάθε θέματος εξέτασης δίνεται αναλυτικά. Οι φοιτητές ενημερώνονται για τη διαδικασία αξιολόγησής τους στην πρώτη διάλεξη του εξαμήνου. Οι φοιτητές έχουν το δικαίωμα να δουν το βαθμολογημένο γραπτό τους σε καθορισμένες ημέρες και ώρες, οι οποίες αναρτώνται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του μαθήματος (e-class). Παράλληλα αν το επιτρέπουν οι συνθήκες πραγματοποιείται στο μέσο του εξαμήνου πρόοδος. Η συμμετοχή στην πρόοδο είναι προαιρετική. Ανάλογα με το βαθμό της προόδου μπορεί να υπάρξει επιπρόσθετη βαθμολογία για τους φοιτητές. |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
Προτεινόμενα Πρόσθετα Συγγράμματα
Επιστημονικά Περιοδικά
|
Περιγραφή
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΟΔ0615 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΣΤ’ |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ (Ειδικά Θέματα Έρευνας Μάρκετινγκ) |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
|
3 |
5 |
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Γενικού υποβάθρου |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
- |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Στόχος του μαθήματος είναι η παροχή θεωρητικών γνώσεων αλλά και απαραίτητων πρακτικών, ώστε οι φοιτητές να κατανοήσουν την έννοια, τη σημασία, τις διαδικασίες και τα εργαλεία της έρευνας αγοράς. Το μάθημα εξετάζει θέματα όπως η/οι/ο: εισαγωγή στην έρευνα μάρκετινγκ, δευτερογενής έρευνα, μέθοδοι συλλογής πρωτογενών στοιχείων, ποιοτική έρευνα (συνεντεύξεις, ομάδες εστίασης, προβολικές τεχνικές, τεχνικές παρατήρησης), σχεδιασμός ερωτηματολογίου, μέθοδοι δειγματοληψίας, έρευνα αγοράς και επικοινωνία, κωδικοποίηση στοιχείων, προετοιμασία στοιχείων για ανάλυση στο SPSS, περιγραφική στατιστική, ανάλυση παραγόντων και αναφορά (report) έρευνας. |
|
Γενικές Ικανότητες |
|
- Οι φοιτητές στα πλαίσια του μαθήματος αναζητούν βιβλιογραφικές πηγές και πληροφορίες που αφορούν σύγχρονα θέματα της διοίκησης μάρκετινγκ. - Δουλεύουν και συνεργάζονται μέσα σε ομάδες για την εκπόνηση των εργασιών/μελέτες περιπτώσεων (case studies) του μαθήματος. - Ζητείται από τους φοιτητές να τεκμηριώσουν τα αποτελέσματα της βιβλιογραφικής επισκόπησης αλλά και των συμπερασμάτων και προτάσεων που προκύπτουν από τις εργασίες τους στις μελέτες περιπτώσεων και τελική εργασία. - Μέσω της συζήτησης και της εμπλοκής στις διαλέξεις οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να εκφράσουν ελεύθερα τις απόψεις τους και να παράγουν μέσω του διαλόγου την ικανότητα της ενεργητικής ακοής αλλά και της κριτικής σκέψης. - Οι φοιτητές έχουν την ευκαιρία και βελτιώσουν τις ικανότητες παρουσίασης θεμάτων, μέσω ομιλιών τους, που θεραπεύει το μάθημα.
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Στόχοι του μαθήματος Στόχος του μαθήματος είναι η παροχή θεωρητικών γνώσεων αλλά και απαραίτητων πρακτικών, ώστε οι φοιτητές να κατανοήσουν την έννοια, τη σημασία και τις διαδικασίες και τα εργαλεία της έρευνας αγοράς. Περίγραμμα μαθήματος-Αναλυτικό πρόγραμμα του Μαθήματος*
Παρατηρήσεις: *Η σειρά και το περιεχόμενο των ενοτήτων ενδέχεται να υποστούν μικρές αλλαγές κατά την πορεία της διδασκαλίας του αντικειμένου. †Οι φοιτητές οφείλουν να επισκέπτονται το eclass για να ενημερώνονται μέσω των ανακοινώσεων και να προμηθεύονται ηλεκτρονικά τα case studies/quizzes που χρησιμοποιούνται στις διαλέξεις. |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Διά ζώσης |
||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρήση νέων τεχνολογιών (παρουσιάσεις ppt, χρήση εκπαιδευτικών videos), υλικό στη βάση Compus για την βελτίωση της αμεσότητας και την καλύτερη κατανόηση του περιεχομένου του μαθήματος από τους φοιτητές.
|
||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
|
||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Τελική γραπτή εξέταση (60%), ομαδική εργασία και παρουσίαση (40% του συνολικού βαθμού) Η τελική γραπτή εξέταση και εργασία/παρουσίαση καλύπτει όλη την ύλη του μαθήματος (εκτός αν ανακοινωθεί διαφορετικά). Η τελική γραπτή εξέταση περιλαμβάνει τα εξής: Ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών, Σύντομες ή/και εκτενέστερες εκθέσεις (essays), μία ή και περισσότερες ανάλυσης μελέτης περιπτώσεων (case studies). Η βαθμολογική βαρύτητα του κάθε θέματος εξέτασης (τελικής γραπτής εξέτασης και εργασίας) δίνεται αναλυτικά. Οι φοιτητές έχουν το δικαίωμα να δουν το βαθμολογημένο γραπτό τους σε προσυμφωνημένες μέρες και ώρες και να συζητήσουν τις ενδεικνυόμενες απαντήσεις. |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Συγγράμματα Γ. Σιώμκος και Δ. Μαύρος, Έρευνα Αγοράς, Εκδόσεις Σταμούλη, Γ. Σιώμκος και Aικ. Βασιλικοπούλου, Εφαρμογή Μεθόδων Ανάλυσης στην Έρευνα Αγοράς, Εκδόσεις Σταμούλη. Μ. Πετράκης, Έρευνα Μάρκετινγκ: Η Ερευνητική Μεθοδολογία, Εκδόσεις Σταμούλη. G.A. Churchill and D. Iacobucci, Marketing Research: Methodological Foundations, South-Western (Dryden). Wilson, A., Marketing Research: An Integrated Approach, Prentice-Hall. T. Kinnear and J. Taylor, Marketing Research: An Applied Approach, McGraw-Hill. Επιστημονικάπεριοδικά Journal of Marketing Journal of Consumer Research Journal of Service Research Journal of Marketing Science |
Περιγραφή
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΟΔ0610 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΣΤ’ |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΚΡΑΤΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ (WELFARE STATE IN THE EUROPEAN UNION) |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
|
3 |
5 |
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
Ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
- |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Αγγλική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΝΑΙ |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
1. Οι φοιτητές μελετούν τις λειτουργίες των βασικών θεσμών που αρθρώνουν την κοινωνική πολιτική σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης 2. Δίνεται έμφαση σε συζήτηση και γνώση των πτυχών της κοινωνικής πολιτικής της Ελλάδας και σύγκριση της με αναπτυγμένες χώρες της ΕΕ όπως οι Σκανδιναβικές αλλά και οι χώρες της Ν. Μεσογείου. 3. οι φοιτητές εμβαθύνουν σε κεντρικά προβλήματα της κοινωνικής πολιτικής της χώρας όπως το «συνταξιοδοτικό» , «το δημογραφικό» , οι υπηρεσίες ενεργούς πολιτικής στην αγορά εργασίας για αντιμετώπιση της ανεργίας. |
|
Γενικές Ικανότητες |
|
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Αυτόνομη εργασία |
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ. |
Διά ζώσης |
||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρήση Παραδειγμάτων στη Διδασκαλία (Case studies) Πρόσβαση μελετών από εξειδικευμένες πλατφόρμες του διαδικτύου. |
||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
|
||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Γραπτές Εργασίες/ Παρουσιάσεις Δημόσιες παρουσιάσεις Τελική εξέταση 40%Εργασίες 50% Συμμετοχή στο μάθημα 10% |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία : Μελέτες προσβάσιμες σε επίσημες ιστοσελίδες της ΕΕ www.europa.eu.int , www.eurofound.eu.int -Συναφήεπιστημονικάπεριοδικά: Harvard Business Review Case Studies, Personnel Review, Employee Relations, International Journal of Human Resource Management Economist, Financial Times |
Περιγραφή
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΟΔ0619 |
ΕΞΑΜΗΝΟ |
ΣΤ’ |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (SPC) |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ (Σύνολο Μαθήματος) |
|||
|
3 |
5 |
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
Επιλογής - Επιστημονικής Περιοχής |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: |
- |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Βασικός στόχος του μαθήματος είναι να μεταδώσει το πλαίσιο του ελέγχου ποιότητας και βελτίωσης διαδικασιών και τις τεχνικές του στατιστικού ελέγχου διαδικασιών. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
|
|
Γενικές Ικανότητες |
|
Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και κριτικής σκέψης των φοιτητών μέσω συζητήσεων, ασκήσεων και εργασιών στα πλαίσια του μαθήματος |
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
|
Το 1931 Walter Shewhart έγραψε ένα βιβλίο με τίτλο «Economic Control of Quality of Manufactured Product» και ουσιαστικά παρουσίασε έναν νέο τρόπο κατανόησης του πώς οι στατιστικές μέθοδοι θα μπορούσαν να κάνουν σημαντική συνεισφορά στην κατανόηση και τη βελτίωση όλων των τύπων των διαδικασιών. Στα χρόνια που ακολούθησαν υπήρξαν πολλές επεκτάσεις του έργου του, επεκτείνοντας τα εργαλεία, τις περιοχές εφαρμογής, καθώς και τον τρόπο ενσωμάτωσης των αρχών σε όλους τους τομείς των επιχειρήσεων και της βιομηχανίας. Αυτό το μάθημα θα επικεντρωθεί σε στατιστικές μεθόδους για τον έλεγχο και τη βελτίωση της ποιότητας. Θα επικεντρωθεί στα εξής θέματα: ανάπτυξη κατάλληλων μεθόδων μέτρησης, εφαρμογή απλών τεχνικών σχεδιασμού πειραμάτων, εφαρμογή της μεθοδολογίας του στατιστικού ελέγχου διαδικασιών και στις μεθόδους δειγματοληψίας αποδοχής. Περιεχόμενα μαθήματος
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Διά ζώσης |
||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας open eclass |
||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
|
||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Γραπτή τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει: - Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής - Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης - Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα ενός έργου χρόνου, κόστους - Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Βασική βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία
Επιστημονικά περιοδικά
Quality Technology & Quantitative Management |
Περιγραφή
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΟΔ0609-1 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΣΤ’ |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
|
3 |
5 |
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
Ειδίκευσης, ανάπτυξης δεξιοτήτων |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
- |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
eclass |
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος αναμένεται ότι οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα είναι σε θέση να αναλύσουν ένα διοικητικό πρόβλημα στα επιμέρους δομικά του στοιχεία (οντότητες, γεγονότα, δραστηριότητες κ.λπ), να το αποτυπώσουν με γραφικά εργαλεία να το μοντελοποιήσουν στοιχειωδώς σε ένα περιβάλλον προσομοίωσης με στόχο τη βέλτιστη λήψη αποφάσεων να εκτελούν ανάλυση δεδομένων και ανάλυση ευαισθησίας να παίρνουν αποφάσεις στηριζόμενες στα δεδομένα και τις πληροφορίες (Data driven decision making) |
|
Γενικές Ικανότητες |
|
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμοστικότητα Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Προστασία του περιβάλλοντος Κριτική και αυτοκριτική Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης |
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Η μέθοδος της Προσομοίωσης αποτελεί μία ιδιαίτερη προσέγγιση μαθηματικής μοντελοποίησης στην οποία χρησιμοποιούμε κυρίως λογικές συνθήκες οι οποίες συγκροτούν την λειτουργική κατάσταση ενός συστήματος. Σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες τεχνικές της Επιχειρησιακής Έρευνας και του Σχεδιασμού Πειραμάτων (Experimental Design), αποτελεί έναν από τους τρεις βασικούς πυλώνες της θεωρίας βελτιστοποίησης και λήψης αποφάσεων στην Καθοδηγητική Αναλυτική (Prescriptive Analytics). Στο μάθημα αρχικά πραγματοποιείται ανακεφαλαίωση σχετικά με τις βασικές αρχές μοντελοποίησης και στη συνέχεια επιχειρείται μία εμβάθυνση στις διαδικασίες ανάπτυξης και εφαρμογής μοντέλων προσομοίωσης (simulation models) με την προσέγγιση των διακριτών γεγονότων. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη διαδικασία εκπόνησης του μοντέλου (αποτύπωση, λογικές συνθήκες, διαγράμματα), στο μηχανισμό λειτουργίας, στη σύγκριση με άλλες αναλυτικές τεχνικές ανάπτυξης μοντέλων και στην εφαρμογή της μεθόδου για τη βέλτιστη λήψη αποφάσεων. Αναλύονται θέματα όπως "δυναμικά συστήματα", "μοντέλα και μοντέλα προσομοίωσης", ο "χρόνος" , οι "μεταβλητές", τα "δεδομένα", η "σχηματική αναπαράσταση του μοντέλου", ο "έλεγχος της αξιοπιστίας", οι "γεννήτριες τυχαίων αριθμών", η "παραγωγή τυχαίων γεγονότων", η "ανάλυση των αποτελεσμάτων" και τελικά η λήψη βέλτιστων αποφάσεων. Μέρος του μαθήματος αφιερώνεται στην παρουσίαση βασικών στοιχείων ενός κλασικού περιβάλλοντος προσομοίωσης (Extend). Δεν είναι απαραίτητες προχωρημένες γνώσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών ή Στατιστικής. Η διδασκαλία, διεξάγεται εξ' ολοκλήρου στο εργαστήριο ηλεκτρονικών υπολογιστών του Τμήματος. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος αναμένεται ότι οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα είναι σε θέση να αναλύσουν ένα διοικητικό πρόβλημα στα επιμέρους δομικά του στοιχεία (οντότητες, γεγονότα, δραστηριότητες κ.λπ.), να το αποτυπώσουν με γραφικά εργαλεία και να το μοντελοποιήσουν στοιχειωδώς σε ένα περιβάλλον προσομοίωσης με στόχο τη βέλτιστη λήψη αποφάσεων. Περίγραμμα διδακτικών ενοτήτων για 13 εβδομάδες
10. Ομοίως (διαχείριση λογικών συνθηκών και δρομολόγησης) 11. Ομοίως (διαχείριση οντοτήτων) 12. Ομοίως (διαχείριση μεταβλητότητας) 13. Ανακεφαλαίωση – συνεργασία – παρουσίαση εργασιών |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Διά ζώσης |
||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας με τη χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας eclass. Πλήρως εργαστηριακό μάθημα
|
||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
|
||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Εξετάσεις και εργασία |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
|